Kadın Kurucuların Öncülük Ettiği Girişimler

Genç, cesur ve yaratıcı beyinlerin moda endüstrisini nasıl baştan yarattıklarını görünce, "Kadınlar her şeyi yapabilir" duygusu içimde tazelendi. Özellikle kadın kurucuların öncülük ettiği bu girişimler, sektörün geleceğini şekillendiriyor. Belki içinizden biri de bu ilhamla kendi moda-teknoloji girişimini kurar, kim bilir? İşte New York'ta keşfettiğim, moda endüstrisine yepyeni bir soluk getiren bazı inovatif girişimler:
BLNG: Mücevherler İçin Yapay Zeka

Valérie Leblond ve Dumène Comploi tarafından kurulan BLNG, çok modlu yapay zeka teknolojisiyle eskizleri ve metin komutlarını gerçekçi mücevher görsellerine dönüştürüyor. Farklı ten tonlarında kişiselleştirme imkanı sunan bu platform, mücevher sektöründeki yüksek maliyetleri ve uzun tasarım sürelerini azaltmayı hedefliyor.
Tiffany gibi lüks markalarla çalışan BLNG, "veri, yapay zeka ve üretici yapay zekanın etkileyici kullanımı" sayesinde LVMH İnovasyon Ödülü'nü kazanmış.
Kuruluş: 2023 / Yatırım 2 Milyon Dolar.
Blue Bite: Sahteciliği Önleme Girişimi
Mikhail Damiani liderliğindeki Blue Bite, sürdürülebilir operasyonlar, ürün şeffaflığı ve sahtecilik önleme ihtiyaçlarına yanıt veriyor. eBay, Bulgari, Tatcha ve Alexander McQueen gibi dünyaca tanınmış markalarla iş birliği yapıyor.
Kuruluş: 2007 | Yatırım: Özel yatırım
Dressx: Dijital Moda Platformu
Daria Shapovalova, Natalia Modenova ve Julie Krasnienko tarafından kurulan DressX, dünyanın en büyük dijital moda platformu. AR, yapay zeka ve avatar moda çözümleri sunan bu platform, markaların dijital alana girmesi için pop çok öncü bir destinasyon. Aşırı üretimi dijital kıyafetlerle azaltarak sürdürülebilir ve ekonomik bir dijital gelecek yaratmayı amaçlayan DressX, Meta, Snapchat ve Roblox ile çalışıyor. Google, Coca-Cola, Farfetch ve Hugo Boss gibi markalarla da iş birliği yapıyor.
Kuruluş: 2020 | Yatırım: $17 milyon+
Arxy Virtual Showroom: Dijital Moda Pazarı
Meng Ji tarafından kurulan Arxy, tamamen sürükleyici ve interaktif bir B2B platformu olarak, küresel moda pazarına erişimi demokratikleştiriyor. Yeni markaların karşılaştığı zorlukları çözmek için yola çıkan bu girişim, toptan satış pazarını maliyet verimliliği ve kapsayıcılık yoluyla dönüştürüyor.
Kuruluş: 2017 | Yatırım: $30 milyon+
Flock AI: Yapay Zeka Görsel Platformu
Manvitha Mallela ve Malavika Reddy tarafından kurulan Flock AI, özel modellerde görsel üreten, görüntüleri kişiselleştiren ve marka performansı için görsel içeriği optimize eden yapay zeka destekli bir görsel ticaret platformu.
Alışveriş yapanları, kendileriyle özdeşleştirebilecekleri, maliyet-etkin model görselleriyle güçlendirerek markaların dönüşüm oranlarını artırmayı ve iade oranlarını düşürmeyi hedeflemişler. Bir moda ya da kozmetik markanız varsa web sitesi adresinizi girerek hemen bir deneme bile yapabiliyorsunuz.
Kuruluş: 2023 | Yatırım: $1.6 milyon
Arianee: Dijital Ürün Pasaportları
Arianee, değerli ve dayanıklı ürünler için açık ve birlikte çalışabilir Dijital Ürün Pasaportları (DPP) sunuyor. Bu teknoloji, satın alma sonrası müşteri etkileşimini artırıyor, döngüselliği geliştiriyor ve veri gizliliğini koruyor.
Breitling, Mugler, Panerai ve Moncler gibi lüks markalar, ürünlerine dijital kimlik kazandırmak için Arianee'yi tercih ediyormuş. Sistem, onarım, yeniden satış ve yeniden üretim gibi hizmetleri mümkün kılarak döngüsel ekonomiye katkıda bulunmayı hedefliyorlar.
Kuruluş: 2017 | Yatırım: $30 milyon+
Etkinlikten dönerken düşündüm ki sürdürülebilirlik, kişiselleştirme ve yapay zeka ile modayı herkes için daha erişilebilir kılmak ve farkılılaştırabilmek gerçekten de heyecan verici bir alan. Ve belki de en etkileyicisi, birçoğunun arkasında güçlü kadın liderlerin olması.